EIGHTH GRADE (octavo)

Cuarto periodo


Audios
13                14
   



Taller de recuperación primer periodo

Por favor desarrollar el siguiente taller en su cuaderno y luego en el espacio de comentarios escribir su nombre y los aspectos más importantes que aprendió del taller. Si tiene alguna duda, también la puede expresar por este medio







SEGUNDO PERIODO



EJES TEMÁTICOS A DESARROLLAR:                                                Grado octavo

·         Environment; Environmental impact; Human actions
·         Would (not) like to …
·         Adjective and preposition combinations
·         Verbs followed by gerunds
·         Past simple

INDICADORES DE DESEMPEÑO:
» I can describe human actions that affect  the environment.
» I can present myself: my interests, concerns, desires and talents.
»  I can describe changes between the past and the present.

Actividades para desarrollar del 04 de mayo al 15 de mayo

Primera semana del 04 al 08 de mayo

Entra al blog y descarga el libro Way to Go en formato pdf, si no tienes acceso al blog solicita las copias que se van a trabajar durante estas dos semanas…

Nota: los audios estarán disponibles en el blog, si no tienes acceso al blog, los puedes solicitar por WhatsApp.

La primera semana trabajaremos las páginas 10 a la 12

Environmental Concerns (page 10)

Busca la página 10 en el libro Way to go y desarrolla las actividades en tu cuaderno:

En la actividad 1, en tu cuaderno debes unir la imagen de los problemas medioambientales con la expresión del Word bank (banco de palabras); por ejemplo:

C.    Soil pollution

En la actividad 2, en tu cuaderno, debes completar las acciones humanas de las imágenes con las expresiones del Word bank (banco de palabras); por ejemplo:
People a. cut down trees

Pasa a la página 11

En la actividad 3 debes leer y escuchar el audio (1) de las tres historias de adolescentes comprometidos con su comunidad. Complete el texto con los problemas medioambientales de la actividad 1. Esto lo debes escribir en tu cuaderno.

En la actividad 4 debes unir las imágenes con las expresiones del cuadro y escribirlas en el cuaderno, luego debes escuchar el audio (2) y tratar de decir cada imagen a que conversación corresponde.
Pasa a la página 12

En la actividad 5 debes escribir en tu cuaderno cuales de las actividades de la a hasta la f te gustaría realizar y cuales no.
Recuerda que para decir “me gustaría” utilizo la expresión I would like to. Escribe el siguiente cuadro en tu cuaderno.

En la actividad 6 debes observar la imagen y escribir lo siguiente en tu cuaderno: Before: The air was polluted. There were no trees;. There were factories. Factories dumped their waste in the river. Now: The air is pure. There are a lot of trees. There are no factories. The water is clean..

En la actividad 7 debes escribir el texto en tu cuaderno y completarlo con los verbos en paréntesis.

Recuerda el uso del pasado simple; para verbos regulares no olvides poner una ed; por ejemplo play---played y hay verbos irregulares como el verbo be; este tiene dos formas de pasado, was para I, she, he y were para you, we, they.

 En la actividad 8 debes realizar un mapa mental o una cartelera donde muestres algunas acciones humanas que afectan negativamente el medioambiente en tu comunidad. Lo puedes hacer en una hoja de blog o en una página completa de tu cuaderno.
Segunda semana del 11 al 15 de mayo

La segunda semana trabajaremos las páginas de la 13 a la 15

Página 13 Working for a Cause!

En la actividad 1 debes escribir las lecturas en el cuaderno y completarlas con las formas correctas del verbo en paréntesis.

Atención: después de los vergos Good at, enjoy, interested in, love, like; el verbo siguiente debe ponerse agregándole ing; por ejemplo.

I am good at playing soccer

Después de would like (gustaría) el vervo siguiente debe ir con to + el verb normal sin ing; por ejemplo:

I would like to play soccer

En la actividad 2 simplemente tienes que escuchar el audio (3) y repetir varias veces
Pasa a la página 14

La actividad 3 no tienes que realizarla

En la actividad 4 escucha el audio (4) varias veces y escribe en tu cuaderno las palabras que entiendas, observa las imágenes, esto te ayudará a comprender.
La actividad 5 no tienes que realizarla

En la actividad 6 debes leer el texto anterior y observar las palabras en negrilla, luego deber escribirlas en tu cuaderno y escribir la definición correspondiente que se encuentran de l 1 a la 7.

Actividad para entregar : Responde las dos preguntas de la actividad 7 y escribe las respuestas en el blog.

Las próximas dos semanas trabajaremos las páginas 16 a la 19 del libro Way to Go...

Observa con atención el video de explicación y realiza las actividades en tu cuaderno.




Audio Script


 According to the United Nations,  the biggest environmental problem in Colombia is deforestation. Colombia loses 3,000 square kilometres of forest every year. We are cutting down the forests because agriculture demands a lot of land. This destroys ecosystems, and pollutes the soil with excessive use of fertilizers and pesticides. Did you know that, according to the World Bank, Colombia increased the use of pesticides by 360% in the last 20 years? Farmers in regions like Boyacá or Cundinamarca use very dangerous pesticides. 
 Another reason for deforestation is mining. Mining is a very important industry because the world still depends on fossil fuels like coal, oil and gas to produce energy. Did you know that only 20 years ago, the biggest exports from Colombia were agricultural products? Now, coal is the second largest export. Since the year 2000, the production of coal has increased by 85%. Illegal mining brings more serious environmental problems than agriculture. It destroys all the vegetation, causing erosion and water pollution. For example, the coal mine El Cerrejón is the second biggest open mine in the world. This mine pollutes the soil, the rivers around the mine and even the beaches and the ocean.

 Illegal mining is even worse because there is no government control. According to the Ministry of Mines and Energy, 50% of the mining in Colombia is illegal. Did you know that 80% of that illegal mining for gold is happening in Chocó and Antioquia? 

Audio act. 6 pag 19


SEMANAS DEL 23 JUNIO AL 03 DE JULIO

En las próximas dos semanas debes realizar el siguiente cuestionario acerca del Coronavirus. El cuestionario lo puedes encontrar en Kahoot haciendo click en el link,  debes escribir las preguntas en tu cuaderno con sus correspondientes respuestas. Luego debes hacer el juego en kahoot para lo cual debes ingresar al link, escribir tu nombre y escoger la respuesta correcta, no olvides al finalizar el juego, tomar la foto del pantallazo para enviarlo como evidencia al docente.
Link: https://kahoot.it/challenge/01592120?challenge-id=75c4d7b4-f2f1-4238-a627-0f69bf91ecca_1592918625100


Questions
Qué es el coronavirus Covid-19 o neumonía de Wuhan y cómo se contagia



Recuerden que las siglas CDC significan Centers for Disiase Control (Centros de control de enfermedad).

TERCER  PERIODO


Audios

           7                8              9            10            11  

52 comentarios:

  1. Sara Ocampo Alvarez
    Me parecio muy buena la clase ya que repasamos sobre el tema de las rutinas y la canción diamonds.
    Gracias Profe

    ResponderEliminar
  2. valeria garcía valencia
    me pareció muy buena la clase ya que repasamos la comprension de lectura en ingles y la cancion diamonds.
    Gracias profe

    ResponderEliminar
  3. Marisol Duque
    Con el taller pude reforzar mi comprension lectora en ingles, repasar los antonimos y cantar un poco más fluida la cancion Diamonds.

    ResponderEliminar
  4. fredy moreno
    estuvo el taller por que repasamos los temas,pero el punto 2 la verdad no s como hacerlo

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Fredy buenos días, en el punto 2 debes encontrar los antónimos; por ejemplo: older-younger

      Eliminar
  5. Manuela higuita
    Me pareció muy buena e interesante la clase ya que repasamos los antónimos la canción diamonds
    Y pude practicar más mi lectura y comprensión en Inglés

    ResponderEliminar
  6. Daniel Carmona
    Me parecio muy buena ya que pude repasar mi lectura y comprension en ingles

    ResponderEliminar
  7. Sebastian durango me gusto mucho la clase porque repasamos las canciones y la lectura estuvo muy buena

    ResponderEliminar
  8. Juanita Lopera
    Me agrado la clase,ya que pude practicar mi comprensión lectora y mi pronunciación de manera didáctica

    ResponderEliminar
  9. Duban López
    Me pareció interesante volver a repasar los
    temas vistos en clase, por medio de esta nueva metodologia y recordar la canción Diamons

    ResponderEliminar
  10. Hey guys, thank you for participating in this space. I hope you are doing well.

    Next time, you are going to write your comments in Englihg...

    ResponderEliminar
  11. Karen gisela sanchez castaño
    Fue un taller bueno para practicar mas la comprensión lectora en el area de ingles

    ResponderEliminar
  12. Mariana Serna
    Me pareció un taller muy interesante ya que pude reforzar la comprencion lectora en esta área y recordar la canción Diamons.

    ResponderEliminar
  13. Nastasha rangel
    me pareció un taller muy interesante porque me ayudó a manejar mejor el presente simple,también reforzó mis habilidades para hablar sobre la rutina diaria.

    ResponderEliminar
  14. Este comentario ha sido eliminado por el autor.

    ResponderEliminar
  15. fue fácil de desarrolar y sirvió para recordar los temas vistos en el colegio

    ResponderEliminar
  16. thank you teacher your workshop was easy and fun

    ResponderEliminar
  17. Mariana Alzate Jaramillo

    Con este taller aprendí sobre las rutinas diaria (schedule, daily routine), los antónimos (antonyms) y algunos adjetivos (adjetives)

    ResponderEliminar
  18. Emiliano Carmonq

    Me pareció muy interesante volver a repasar lo que habíamos hecho en clase y recordarlo

    ResponderEliminar
  19. paulina marulanda
    me pareció muy interesante porque pudimos repasar temas ya vistos en clase

    ResponderEliminar
  20. Sofia Orozco
    Me parece muy bueno el taller ya que practicamos lectura y comprension lectora en ingles y cante la cancion diamonds

    ResponderEliminar
  21. Este comentario ha sido eliminado por el autor.

    ResponderEliminar
  22. Luisa Fernanda Ruiz Velasquez the answer of question 7 is
    A: some characteristics of an ecosystem are abiotic components, biotics components, food chains and habitats
    B: according to the artcicle, when something does not work in the ecosystem affects normal balance of the rest of the ecosystem.

    ResponderEliminar
  23. Fredy moreno ruiz
    Respuestas de la pregunta 7:
    A:the characteristic of the habitad is that it has a great variety of animals.
    B:it happens that there cannot be an ecosystem because to have an ecosystem everything has to be balanced

    ResponderEliminar
  24. sebastian durango
    respuestas de la pregunta 7:
    a:it differs from another by its biodiversity, its climate and its geography
    b:there can be no ecosystem because an ecosystem of having everything very well balanced

    ResponderEliminar
  25. Nastasha Rangel
    Answers:
    A. The ecosystems can be small or big. In one ecosystem can live so many species of animals together. There they can find food, water, fresh air and the conditions that they need to live.
    B. The pollution affects the air, water, soil and so on... CO2 changes the climate of our planet and that is why sometimes the climate is very hot or very.

    ResponderEliminar
  26. Hello Teacher, I am Mariana Alzate. I did the activity 7 in the page 12. The answers are as follows:
    a. Decided b. Were c. Created d. Researched e. organized f. Talked g. Started h. Signed I. Planted J. Are K. Have L. Do

    Thank you

    ResponderEliminar
  27. Hello Teacher, I am Sofía Orozco. I did the activity 7 in the page 12. The answers are as follows:
    a. Decided b. Were c. Created d. Researched e. organized f. Talked g. Started h. Signed I. Planted J. Are K. Have L. Do

    Thank you

    ResponderEliminar
  28. Hello Teacher, I am Isabela Garcia. I did the activity 7 in the page 12. The answers are as follows:
    a. Decided b. Were c. Created d. Researched e. organized f. Talked g. Started h. Signed I. Planted J. Are K. Have L. Do

    Thank you

    ResponderEliminar
  29. Este comentario ha sido eliminado por el autor.

    ResponderEliminar
  30. Duban lopez
    Respuesta de la pregunta 7:
    A: variety, dinámica, multifuncional, complexity, inclusive
    B: that are not kept in correc condition and the inhabitants become maladaptive to it.

    ResponderEliminar
  31. paulina marulanda
    respuesta actividad 7
    A. they decided B.Were C.they created D.Researched E.Organized F.Talked
    G.Starded H.Signed I.Planted J.Were K. Have L. Do D researched E organized F talked G starded H signed I planted J were k have L do

    ResponderEliminar
  32. Mariana Serna Panesso
    Respuesta de la pregunta 7

    A.they are organisms that share the benefits that exist in their habitat and get air, water and food.

    B.the entire ecosystem is affected by what does not work in it

    ResponderEliminar
  33. Karen gisela sanchez castaño
    The answer of question 7 is:
    A:they are communities of organisms that share the same benefits of their habitat and get air water and food
    B:it happens the entire ecosystem is affected due to the failure that occurs in the

    ResponderEliminar
  34. Juanita Lopera Isaza
    A:ecosystems allow many species to live together in the same space and to benefit from each other
    B:all the species that live in this ecosystem are affected and can result in the dead of many of them

    ResponderEliminar
  35. hello teacher,i am manuela higuita
    I did the activity 7 in the page 12
    a. Decided b. Were c. Created d. Researched e. organized f. Talked g. Started h. Signed I. Planted J. Are K. Have L. Do

    ResponderEliminar
  36. Hi teacher, how are you? I'm Catalina Rodriguez, these are my answers to question number 7.
    A. They decided
    B. Were
    C. they created
    D. Researched
    E. Organized
    F. Talked
    G. Started
    H. Signed
    I. Planted
    J. Were
    K. Have
    L. Do

    thank you teacher, have good health

    ResponderEliminar
  37. Hello teacher i am Sara Ocampo, the answer of question 7 is
    A.These are
    communities of living organisms that
    they share the benefits of their habitat. They
    they get air, water and food.

    B. Our entire ecosystem is affected if there is something that does not work and if something is not done it would have serious consequences.

    Thank You Teacher

    ResponderEliminar
  38. Hello teacher i am Valeria garcía, is these are the answers to question seven.
    A: these are communities of living organisms that they share the benefits of their habitat. they get air, water and food.

    B: entire ecosystem is affected there is something that does not work and if something is not done it would have serious consequences.


    thank you

    ResponderEliminar
  39. paulina marulanda castaño
    respuesta actividad 7
    A biotics components,some characteristics of an ecosystem are abiotic ,components and habitats
    B: according to the artcicle, when something does not work in the ecosystem affects normal balance of the rest of the ecosystem.

    ResponderEliminar
  40. hello teacher,i am daniel carmona
    I did the activity 7 in the page 12
    a. Decided b. Were c. Created d. Researched e. organized f. Talked g. Started h. Signed I. Planted J. Are K. Have L. Do

    ResponderEliminar
  41. Hello teacher like this, I am Catalina Rodríguez, these are my answers to question 7 on page 15.

    A. An ecosystem is made up of many other small ecosystems, they have a specific role to play, allowing the interconnection of life.
    These are made up of communities of living organisms that share the benefits of their habitat.
    Ecosystems can be large or small. Many species of animals can live together in them. There they can find food, water, fresh air and the necessary conditions to live and reproduce.


    B. In ecosystems, when something does not work, an imbalance in living conditions is created.
    Pollution affects the air, water, soil, etc. CO2 changes the climate of our planet and that is why sometimes the climate is very hot or very hot.

    Thanks teacher.

    ResponderEliminar
  42. Good morning guys

    Thank you for participating...

    ResponderEliminar
  43. Hi teacher, I'm Daniel Carmona, and these are my answers to question 7 on page 15.

    A.Some characteristics of ecosystems, you can see the great diversity of animals that are in each one, in these beautiful surroundings they can find their food, build their homes. Another of its characteristics is how we can find different types of ecosystems such as aquatic and terrestrial.

    B.When something does not work in an ecosystem, it is because we are killing them by cutting down trees, and destroying forests, hunting animals, we pollute water, air and soil, by destroying forests and everything the CO2 that the atmosphere is producing we are running out of forests to help us purify the air.

    THANKS TEACHER.

    ResponderEliminar
  44. A.Hello teacher,these are my answers from page 15.
    some characteristics of ecosystems are flora and fauna.You can see different animls.Birds,insects,reptiles,etc...
    Plants, trees, flowers.And others characteristics that depend on the ecosystem.aquatic,terrestrial and air ecosystem.

    ResponderEliminar
  45. MARIA CAMILA CORDOBA
    HELLO PROPHES THE WORK GAVE LIGHT AS WE ARE UNDERSTANDING THE THEME
    I UNDERSTOOD THEM ALREADY SEEN AND THE SONG DAIMONDS

    ResponderEliminar
  46. Hello professor, I am Simon Jiménez. The workshop seemed excellent to me because I was interested a little more in the subject of ecosystems since we are destroying them.
    a: living things, weather, geology

    b: pollution, we build roads, we kill animals, we cut down trees, they contaminate the soil, air and water, we consume resources without thinking

    ResponderEliminar
  47. Hola el taller me pareció muy interesante repasar lo que habíamos hecho en clase

    ResponderEliminar
  48. hola profe el taller me pareciò muy bueno

    ResponderEliminar

INSTITUCIÓN EDUCATIVA LUIS EDUARDO POSADA RESTREPO